Bedrijfsprocessen

Overal in organisaties komen we processen tegen. Sommige zijn heel belangrijk, bijvoorbeeld de primaire processen. Aan die processen zitten onze klanten vast. Het is heel belangrijk dat alle processen onderhouden en verbeterd worden. Soms is het nodig dat processen helemaal opnieuw ontworpen worden om alles zo te krijgen dat de organisatie haar doelstellingen kan realiseren.

Beschikbare trainingen

Functioneel beheer

Functioneel beheer van informatiesystemen is bij uitstek geschikt om uitgevoerd te worden met processen. Functioneel beheer is afgestemd op medewerkers van een gebruikersorganisatie. Er zijn geen standaardprocessen. Er zijn wel processen die aangepast kunnen worden aan uw organisatie. De processen moeten tenslotte helpen bij het werk en niet de werkzaamheden blokkeren. Tijdens de training kunt u leren welke processen er mogelijk zijn en hoe dat dan zou kunnen werken bij uw organisatie. U kunt kiezen tussen verschillende methoden van procesmatig werken.

Technisch beheer

Technisch beheer van informatiesystemen is bij uitstek geschikt om uitgevoerd te worden met processen. Technisch beheer is afgestemd op medewerkers van een ICT-beheerorganisatie. Er zijn geen standaardprocessen. Er zijn wel processen die aangepast kunnen worden aan uw organisatie. De processen moeten tenslotte helpen bij het werk en niet de werkzaamheden blokkeren. Tijdens de training kunt u leren welke processen er mogelijk zijn en hoe dat dan zou kunnen werken bij uw organisatie. U kunt kiezen tussen verschillende methoden van procesmatig werken waaronder ook ISO20000.

Applicatiebeheer

Applicatiebeheer van informatiesystemen is bij uitstek geschikt om uitgevoerd te worden met processen. Applicatiebeheer is afgestemd op medewerkers van een applicatie-ontwikkelorganisatie. Er zijn geen standaardprocessen. Er zijn wel processen die aangepast kunnen worden aan uw organisatie. De processen moeten tenslotte helpen bij het werk en niet de werkzaamheden blokkeren. Tijdens de training kunt u leren welke processen er mogelijk zijn en hoe dat dan zou kunnen werken bij uw organisatie.

Business Process Redesign

Als bedrijfsprocessen niet het resultaat opleveren van wat verwacht mag worden zijn er verschillende niveau's waarop de problemen mogelijk op te lossen zijn. We kunnen vanaf beperkt tot ingrijpend aanpassen: 1. beter managen, 2. processtappen verbeteren, 3. het proces herontwerpen of 4. de business herontwerpen. Tijdens de training leert u hoe u zo'n traject kunt aanpakken en hoe het herontwerp kan plaatsvinden. Tijdens de training wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van praktijk voorbeelden. /p>

Informatiebeveiliging

Voor iedereen die werkt en daarbij een computer gebruikt, op een netwerk aangesloten is en op internet kan is informatiebeveiliging onontbeerlijk. Organisaties willen hun medewerkers op een bepaald basisniveau hebben om de continuiteit van hun bedrijfsprocessen niet in gevaar te brengen. Of als de organisatie een certificering nodig heeft, bijvoorbeeld ISO27000 of NEN7510. Voor andere organisaties geldt weer dat ze aan wettelijke eisen moeten voldoen. Een interessante en nuttige training die meteen zijn voordelen heeft omdat de meest noodzakelijke begrippen direct duidelijk uitgelegd worden. Werkgevers besparen uiteindelijk veel geld om de er minder productietijd verloren gaat door voorkombare beveiligingsproblemen.

Interne auditing

Bedrijfsprocessen moeten regelmatig gecontroleerd worden op punten waar het niet helemaal naar wens gaat. We kunnen dat doen met interne auditing. Processmanagers controleren zwakke punten in elkaars processen. Vervolgens wordt er een verbeterplan gemaakt om de zwakke plekken te repareren. Tijdens de training wordt de interne auditing beoefend aan de hand van praktijkproblemen.

Als u meer wilt weten over een training of over architectuur dan kunt u ons bellen of via het contactformulier contact met ons opnemen.